DIY – Liten virkad barnväska med fransar

BautaWitch

Barnväska-med-fransar-by-BautaWitch
Jag har två riktigt små prinsessor i min vänkrets. Båda flickorna är 3 år gamla och älskar rosa och lila! Lilla Emilia som är Finaste G’s syster dotterdotter hade födelsedag och lilla Idun, grannflickan har båda tagit mitt hjärta med storm så jag ville gärna ge dem något fint som jag själv virkat.

Idun-m-fransväska-by-BautaWitch
Alla små prinsessor och även en hel del prinsar tycker om väskor!

Emila-m-fransväska-by-BautaWitch
Så det här är en mindre variant av den fransväska i Hoooked Zpagetti som jag nyligen virkat och delat mönster på här i bloggen.

Zpagetti-väska-med-fransar-by-BautaWitchBarnväskor-m-fransar-i-Ribbon-XL-by-BautaWitch
Zpagetti är dock ett ganska tungt garn så denna gång valde jag istället Ribbon XL. Väskan går självklart även att virka i vuxenstorlek men jag rekommenderar då en riktig axelrem då en virkad sådan töjer sig och passar inte för en större väska.

Emila-m-fransväska-i-RibbonXL-by-BautaWitch
Den här lilla fransväskan virkar du på ett par timmar och ett nystan Ribbon XL räcker faktiskt till 2 stycken…

Ver la entrada original 564 palabras más

Responder

