DIY – Matta – Blomstermandala i återvinningsgarnet Ribbon XL

BautaWitch

Blomstermandala-by-BautaWitch-m-coton-de-tulears
Att virka mandalas blir allt mer populärt. Ofta används de som dukar men virkar man i ett tjockare garn, som t ex återvinningsgarnet Ribbon XL blir de läckra mattor.

Matta-blomstermandala-by-BautaWitch
Den här mattan kallar jag min Blomstermandala pga alla blomblad. Den är virkad av 3 nystan Ribbon XL med virknål 10. Det är härligt med virkprojekt som växer snabbt! Färgerna jag använt är Lila Dusk, Crazy Plum och Bubble Gum Pink. Mattan mäter 70 cm i diameter.

Ribbon XL (120 m) finns i 31 olika bestämda färger i min webbshop. Tänk dock på att Lurexnystanen (100 m) inte innehåller lika mycket garn som de enfärgade! Så väljer du Lurex klarar du dig inte på 3 nystan!

Hoooked-Ribbon-XL-3-pack-hos-BautaWitch
Jag har även gjort ett garnkit för dig som vill virka din matta i samma färger som min. Och satt ihop några andra färgkoordinerade 3-packar som passar utmärkt för just denna matta. Ordinarie pris för…

Ver la entrada original 1.295 palabras más

Responder

