DIY – Romantiska virkade rutor med hjärtan

BautaWitch

romantisk-virkad-hjartruta-by-bautawitch
Romantisk virkning är litet av mitt signum. Och vad kan vara mer romantiskt än ett hjärta? I synnerhet i kombination med rosor. Jag köper varje fredag en bukett med blommor som står i min favoritvas i fattigmans silver, på en skänk i vårt vardagsrum. Det var en av dessa rosbuketter som gav mig inspiration till färgsättningen på de första av dessa hjärtrutor som jag virkade! Färgerna jag använde är Catania Orchid 222 och Dahlia 409.

Jag har länge velat prova på en virkteknik som kallas bobble stitch på engelska. Jag vet faktiskt inte vad den korrekta svenska översättningen är så jag kommer använda mig av den engelska benämningen i detta inlägg/mönster.

Fasta maskor är din grund och utstående små bubblor bildar ett motiv. Det varv du virkar dina bobble stitch på är på avigsidan av ditt arbete. De tittar då fram på rätsidan. Efter att ha kikat på Pinterest så insåg jag att dessa maskor…

Ver la entrada original 911 palabras más

Responder

